Retourneren



Zichttermijn

Bij witgoed apparatuur
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. De retourkosten? Betaalde installatiekosten / inbouwkosten worden niet terug betaald bij retourname.


Bij klein huishoudelijke apparaten
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. De retourkosten? Die zijn voor onze rekening. Er zijn wel enkele voorwaarden waaronder we apparaten retour kunnen nemen. U heeft ook de mogelijkheid om uw product te testen. U mag het product controleren en testen door middel van het apparaat aan te zetten. Echter is het niet de bedoeling dat u uw woonkamer gaat stofzuigen. Hiermee beschadigd u de binnenzijde en wordt het product vies. Wilt u toch de kracht testen van de stofzuiger? Zet hem aan en plaats de buis op de palm van uw hand. Zo kunt u wel een inschatting maken of dit de kracht is die u nodig heeft voor in huis.

Wanneer de stofzuiger kapot gaat zullen wij de stofzuiger aanmelden onder garantie dus ook wanneer deze binnen de 2 weken na levering kapot gaat. De zichttermijn is namelijk alleen bedoeld om de toestel te boordelen en te testen op de werking. Let op: u heeft een printer nodig voor het retourlabel.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van: producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan stofzuigerzakken.

Wanneer u het product heeft aangemeld bij PostNL, dan krijgt u binnen 5 werkdagen een bevestiging van ontvangst. Zorg dat u het bewijs van verzending van PostNL goed opbergt tot alles is afgehandeld.

Waar letten wij op bij een retouraanname:
  • • Verpakking: is de verpakking netjes opengemaakt en is deze nog compleet?
  • • Beschadiging: is het apparaat nog intact en heeft deze geen beschadigingen?
  • • Schoon: is het apparaat schoon of misschien in gebruik genomen?
  • • Compleet: is alles aanwezig van het product (inclusief alle boekjes en handleidingen)?
Zijn bovenstaande punten allemaal in orde? Geweldig! Binnen 3 werkdagen na bevestiging van retour kunt u het aankoopbedrag terug van ons verwachten. Het aankoopbedrag krijgt u op dezelfde manier terug hoe u deze zelf bij ons heeft betaald. Heeft u gekozen voor rembours? Dan krijgt u alleen de bevestiging van retour.
Oeps, is er iets niet in orde van de 4 punten? Dan kijken wij naar de ernst van de punten en de kosten om dit op te lossen.


Een retour aanmelden

Bij witgoed apparatuur
Alle producten die bezorgd zijn door onze bezorgdienst PostNL Extra@Home, komen we gratis bij u ophalen.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en; indien redelijkerwijze mogelijk; in de originele staat aan ons geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@vodelca.nl. Wij maken voor u een afspraak met PostNL Extra@Home om het apparaat te laten ophalen. Koppel het apparaat alvast los en ontdoe het eventueel van vloeistoffen. Bij het ophalen geldt dezelfde service als bij de reeds geleverde bestelling. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.


Bij klein huishoudelijke apparaten
Hierin leggen wij u uit hoe u uw product kan retourneren. Mochten er nog specifieke redenen zijn dat het product niet naar wens was, horen wij dit graag. U kunt ons telefonisch, via de chat of per e-mail uw product retour melden (of u gebruikt het herroepingsformulier. Wij zenden dan u een retourlabel op om het terug te sturen.

Het verzoek om met het volgende rekening te houden bij het verzenden:
  • • Pak het pakket onherkenbaar in met bijvoorbeeld plastic om de verpakking.
  • • Gebruik geen duct tape of ander soort tape waardoor de verpakking wordt beschadigd.
  • • Zorg dat het retourlabel goed is geplakt op de verpakking.
  • • Houdt het bewijs van verzending bij de hand tot bevestiging van ontvangst in ons magazijn.
Binnen 5 werkdagen krijgt u van ons een bevestiging van ontvangst en eventuele informatie van de terugbetaling. Heeft u nog niets gehoord na 5 werkdagen? Neem dan contact met ons op.


Verkeerde apparaat besteld
Let bij inbouwapparatuur altijd goed op de juiste maten van het apparaat. Voor inbouwvaatwassers zijn er 2 hoogtematen (normaal en XXL) en 2 breedtematen (60cm/45cm). Meet eerst goed de nisruimte, de hoogte van het keukenpaneel en de plint. Vergelijk deze maten met de maten op de inbouwtekening. Deze vind u bij ieder artikel tussen de afbeeldingen. Is het apparaat geschikt volgens de inbouwtekening, dan is deze geschikt voor uw keuken. Twijfelt u? Neem dan gerust contact met ons op voor advies.

Blijkt na levering dat u het verkeerde apparaat heeft besteld, dan bieden we graag een oplossing. Heeft u de verkeerde maat besteld en blijkt dit tijdens het inbouwen, dan nemen we zonder problemen het apparaat retour en leveren we een nieuw passend apparaat. Is het apparaat uitgepakt dan bedragen de retourkosten €50.


Defect of schade
Uw apparaat is geleverd en er blijkt een schade of defect aan het apparaat. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via mail, chat of telefonisch.


Terugbetaling
Wanneer het apparaat op het retouradres is gearriveerd wordt deze gecontroleerd en zal de terugbetaling plaatsvinden. U kunt uitgaan van 3 werkdagen echter kan het bij sommige banken even duren voordat de uitbetaling plaatsvind. Heeft u een vraag over de status van de uitbetaling dan kunt u het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

Meer weten? Bekijk hier de algemene regels voor kopen op afstand.